Powoli dobiega końca budowa nowej siedziby Zakładu Techniki MPK Łódź. Miejski przewoźnik, prócz urządzeń wewnątrz obiektu, kompletuje też pojazdy potrzebne do codziennej działalności.
Przebudowa dawnej zajezdni Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej a historycznie Łódzkich Wąskotorowych Elektrycznych Kolei Dojazdowych,
rozpoczęła się w 2023 roku. Obecny rok to już praktycznie finalizacja prac, bo działalność Zakład Techniki MPK wznowić działalność ma jesienią.
Nowy pojazd dla Zakładu Techniki MPK Łódź Właśnie zaprezentowany został nowy pojazd techniczny, który trafi na wyposażenie obiektu na Helenówku. Konkretnie mówimy tutaj o tzw. wózku manewrowym, który służyć będzie do holowania wagonów po terenie.
Fot. Urząd Miasta Łodzi | Wózek manewrowy dla Zakładu Techniki MPK Łódź
Jak informuje łódzki magistrat, pojazd ten może poruszać się zarówno po drodze jak i po torowisku. Co więcej jest bardzo zwrotny, bo może obrócić się wokół własnej osi czy jechać bokiem. Dzięki temu wózkiem można łatwo manewrować nawet w ograniczonej przestrzeni.
Wózek manewrowy, którego producentem jest Zagro Group jest sterowany zdalnie za pomocą specjalnego pulpitu. Zasilany jest energią elektryczną, a akumulatory mają taką pojemność, aby pojazd mógł działać nawet przez 8 godzin. Maksymalna masa przetaczanych pojazdów wynosi do 300 ton – w zależności od warunków terenowych.
Koszt zakupu tego pojazdy wyniósł 840 tys. złotych.
Nowe wyposażenie trafia także do wnętrza Wraz z
postępem w wykańczaniu hal montowane są także pozostałe urządzenia. Zamontowane są już suwnice, które umożliwią podnoszenie i transportowanie ważących nawet kilka ton elementów. To ważne urządzenie na każdym zapleczu technicznym.
Fot. Urząd Miasta Łodzi | Wnętrza nowego Zakładu Techniki MPK Łódź
W halach zaplanowano m.in.: śrutownię, lakiernię, stolarnię, spawalnię czy myjnię całopojazdową. Znajdą się w niej także warsztaty: mechaniczny i elektryczny, narzędziownia czy pomieszczenia magazynowe na pozostały sprzęt oraz materiały konserwacyjne.
Praca w obiekcie przy ul. Zgierskiej 256 będzie mogła przebiegać w systemie dwuzmianowym. Zatrudnionych tam będzie łącznie 200 pracowników technicznych i 25 biurowych.
Wykonawcą inwestycji jest firma Inkomet a jej wartość to blisko 129 mln zł.